О проекте
Бокалы для вина Sydonios были изготовлены вручную богемскими стеклодувами по заказу французских предпринимателей, которые с помощью исследований и тестов разработали универсальные бокалы для вина. Во главе продукта - удобство пользования бокалов и чисто научный подход к их разработке.
Задача:
Передать образ бренда как прогрессивного игрока, находящегося среди конкурентов традиционного сектора. Адаптировать бренд и разработать сайт для российского рынка.
Решение:
Сайт производителя на территории Франции не в полной мере передает образ новаторства, он сливается с традиционным сектором производителей которые опираются на вековые традиции, эти же бокалы разрабатывались опираясь только на исследовательскую деятельность. Поэтому для придания новизны и некой футуристичности мы взяли за key visual окружность, она же и подчеркивает округлые формы чаши. Контрастом бокала и оттенка "Ночного неба" мы хотели провести тонкую параллель с исследовательской космической областью - как символом исследований новой эры.
___
About project
Sydonios wine glasses were handmade by Bohemian glassblowers at the request of French entrepreneurs. With the help of research and tests, they are developed universal wine glasses. At the head of the product is the convenience of using glasses and a scientific approach to their developing.
A challenge:
To convey the image of the brand as a progressive player among the competitors of the traditional sector. Adapt the brand for the Russian market and develop a website.
To convey the image of the brand as a progressive player among the competitors of the traditional sector. Adapt the brand for the Russian market and develop a website.
Solution:
The French site of the manufacturer does not fully convey the image of innovation, it merges with the traditional sector of producers who rely on centuries-old traditions, these glasses were developed only based on research activities. As a key visual, we took the circle to translate a new and futuristic image, which also emphasizes the rounded shape of the bowl. In contrast to the glass and the color "Night Sky", we wanted to draw a subtle parallel with the space research field as a symbol of new age researches.
The French site of the manufacturer does not fully convey the image of innovation, it merges with the traditional sector of producers who rely on centuries-old traditions, these glasses were developed only based on research activities. As a key visual, we took the circle to translate a new and futuristic image, which also emphasizes the rounded shape of the bowl. In contrast to the glass and the color "Night Sky", we wanted to draw a subtle parallel with the space research field as a symbol of new age researches.